torstai 11. syyskuuta 2008

Minä-kirjasta

Minä-kirjani on mukavassa vauhdissa ja sitä on ollut aivan poikkeuksellisen hauska tehdä. Hauskaahan skräppääminen on aina, mutta että näin hauskaa! :-)

Mietin, mikä minua tässä projektissa viehättää ja päädyin siihen, että minulle sopii tarvikkeiden rajaaminen. Kaikenlaisia kivoja askartelutarvikkeita ja -hömppiä on tullut hankittua ainakin tarpeeksi, ja sivun suunnittelua aloittaessa pitää aina tehdä valintoja. Nyt olen valinnut käyttöön tietyn paperisarjan, ja värimaailma on selvä. 5-10 paperista on paljon helpompi valita kuin koko valikoimasta. Päätin myös ottaa käyttöön tietyt koristeet, kirjaimet, kirjoistustyylin, mutta annan itselleni kuitenkin luvan myös käyttää muita juttuja, jos siltä tuntuu. Ja vielä - en tee sarjatyötä vaan mietin joka sivun erikseen. Ai joo, ja aihehan on minulle melko läheinen ;-)

Tämä on ensimmäinen minialbumini ja hauduttelen jo paria kolmea muutakin.

Minä-kirjan tekeminen on myös tarttuvaa, tässä todisteita:
Tokaluokkalainen teki sivut Littlest Pet Shopeistaan ja ensimmäisestä lukemastaan oikein paksusta kirjasta, ekaluokkalainen hanskapupusta ja tamakotsista (!). Olen yrittänyt antaa tyttöjen suunnitella ja tehdä itse, vaikka olisi houkuttelevaa johdatella. Tytöt ovat ottaneet myös valokuvat itse, minä tulostelin. Tekstin virheiden korjaamisessa olen autellut, mutta luovan puolen lapset ovat siitäkin hoitaneet itse. Kiva puuhastella yhdessä!

1 kommentti:

xing kirjoitti...

Sympaattisia sivuja. :)

Jossain scrapbooking-lehdessä on oma palsta lasten skräppäämille sivuille (olikohan ruotsalainen Scrapbooking m.m.), nämä kävisivät hyvin sille palstalle