lauantai 16. toukokuuta 2009

Terveisiä Brysselistä

Poikkesin Brysselissä lyhyellä lomalla. Sää ei suosinut, mutta muuten oli hauskaa! Ja harvinaista hupia oli päästä skräppäilykauppaan hiplaamaan tarvikkeita. Scrapmania sijaitsee Ixellesin kaupunginosassa, osoitteessa Avenue Général Dossin de St Georges 15. Ajelin metrolla lähimmälle pysäkille. Se ei itse asiassa ole kovin lähellä kauppaa, mutta koska tykkään matkustellessani katsella tavallisia asuinalueita, en pistänyt kävelyä yhtään pahakseni. Paikallisjunalla tai bussilla olisi toki päässyt lähemmäksi.

Etukäteen olin päättänyt, etten osta papereita vaivoikseni, joten ostin sitten lähinnä... papereita. Sain tuotua ne kotiin suorina - olin tyytyväinen, mutta myös hyvin yllättynyt!
Tuttujen merkkien lisäksi liikkeen valikoimiin kuului usean ranskalaisen valmistajan papereita. Sultane, Au-delá des Cimes, Fanfreluches design ja Colors Conspiracy (kalvot) ovat minulle uusia tuttavuuksia. Kaikissa on maininta, että ne on valmistettu Ranskassa - hauskaa tukea eurooppalaista skräppäilyliiketoimintaa! Lisäksi ostin Artemion kirjainleimasinsetin - onkos Artemio belgialainen firma? Tuotteiden hinnat olivat suomalaisten nettiaskartelukauppojen tasoa tai peräti kalliimpia, joten yritin pitää hankinnat kohtuuden rajoissa.

Löysin kamerastani uuden "tuhoa monta kuvaa kerralla" - toiminnon, jonka takia reissun kuvallinen dokumentaatio jäi hiukan suppeaksi. Minulla ei ole aavistustakaan, miten tuhosin kuvat, ja toivon että en tee sitä enää toiste. Mutta muutama kuva sentään jäi. Vasemmalla ukkeleita Jacques Delors -rakennuksen aulassa (minulla ei ollut sinne muuta asiaa kuin ottaa kuva seinästä. Kyllä EU vaan on designissa ajan hermolla! :-) , keskellä vohveli ja oikealla sataa sataa ropisee.

2 kommenttia:

Veeruliiru kirjoitti...

Mä oon ehkä vielä enempi kade tuosta belgialaisesta vohvelista kuin ostamistasi papereista, vaikka tuo maatuska paperi on ehkä ihaninta ikinä (tai ainakin tällä viikolla...)
Ehkä joku vois hankkia myyntiin myös Suomeen eurooppalaista skräppäys designia...

Anski kirjoitti...

Ihanan näköisiä papruja ja nams vohvelia!