maanantai 4. lokakuuta 2010

Takuuhuolto

Fiskarsin iso ympyräleikkurini meni rikki pari kuukautta sitten. Yhtäkkiä se alkoi yhdestä reunastaan jumittaa, vaikka olin käyttänyt sitä ihan asianmukaisesti. Skräppäilykurssilaisilta sain parikin vinkkiä. Eräs kurssilainen oli korjannut rikkoutuneen leikkurinsa purkamalla sen osiin, hiomalla jumittavaa reunaa ja kokoamalla taas. Ja toinen kurssilainen vinkkasi Tampereen keskustassa sijaitsevasta rautakaupasta, joka toimii Fiskarsin takuukorjaajana.

Kauppakatu on tuntunut minusta oudolta paikalta rautakaupalle, joten päätin poiketa siellä tutustumassa liikkeeseen. Huomasin, että rautakaupalla voi olla muitakin valtteja kuin suuri määrä isoja parkkipaikkoja kaupan välittömässä läheisyydessä - esimerkiksi kahvi- ja korpputarjoilu. Kanta-asiakkaat suuntasivat tiensä suoraan kahvipisteeseen. Näin askartelijan näkökulmasta mieltä lämmitti myös irtomyyntinä myydyt ruuvit, renkaat sun muut pienet metallijutut. Voi olla että joskus käyn ostamassa niitä johonkin sopivaan projektiin, vähän kuin irtokarkkeja valitsisi. ;-)

Korjaus onnistui ja lasku takuuhuollosta lähti Fiskarsille. Lisäksi kävin viihdyttävän keskustelun aiheesta kuvioleikkuri - mikä se on, mitä sillä tehdään ja miksi sillä tehdään se mitä tehdään. Osaatte varmaan kuvitella! ;-)

Symppis paikka, suosittelen rikkoutuneitten leikkareitten omistajille, joiden kokeilunhalu ei riitä tee-se-itse-korjaukseen. Tampereella siis Kauppakadun rauta, Kauppakatu 16.

(Jos kamerani ei myöskin olisi huollossa, tässä olisi kuva kaupan sisustusosastolla luettavana olleesta Maison Française -lehdestä vuodelta 1974, irtomyynnissä olleista metallirinkuloista (joita käytetään ruuvien tms kanssa, nimestä ei hajuakaan) joiden laatikkoa ilmeisesti ei ihan yhtenään vaihdeta, päätellen siitä että siinä oli hinta sekä senteissä että penneissä, sekä tietysti siitä kahvitermarista.)

5 kommenttia:

Marika kirjoitti...

:D Tiedän paikan ja oon siälä vieraillukki... Ei kyllä oo montaa samanlaasta rautakauppaa!

elinarsku. kirjoitti...

Kiitos vinkistä! Kuulostaa kivalta paikalta.
Oon kuullu, että Sinelli esim. ottaa vastaan vialliset tuotteet ja tilalle saa uuden. He lähettävät tuotteen Fiskarsille ja saavat uuden tilalle. Tästä en ole satavarma, mutta näin olen kuullut. :)

sannika kirjoitti...

Marika, mäkin tosiaan aion mennä uudestaankin... Heti kun vaan keksin jotain asiaa... :-)

Elinarsku, hyvä kun lisäsit tuon ehjään vaihtamisen. Olen kuullut saman jutun eli eiköhän se pidä paikkansa. Meiltä vaan on Sinelliin sen verran pitkä matka ettei se vaihtoehto käynyt mielessä.

Nelsson kirjoitti...

Mullakin meni sama vehje jumiin. Mies joutui sen purkamaan ja korjaamaan. En edes oivaltanut että olisin voinut narista asiasta Fiskarsille. Jotenkin kuvittelin että olin itse sen hajottanut :)

xing kirjoitti...

Siinä L-koossa on jokin rakennevika, koska tiedän yli viisi ihmistä, joilta on hajonnut sama leikkuri. Itseltä ei onneksi löydy tuota kokoa :D

Kuulostaa siltä, että steampunk on tyylisuuntana tulossa Tampereelle, jos ruuveja ja muttereita alkaa näkyä sivuissa enemmän ;)